tällaista

Amerikan intiaaneja ja intiaanikulttuureja koskeva keskustelu
Vastaa Viestiin
Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ke 20.06.2018 19:30

Witko kirjoitti:Saamari ja uusi yritys tiikeristä ja päälle krokotiilit.

Kuva

Kuva

Witko
P.s. Tiikeri kuva näkyi äsken työkoneella ja nyt kotiläppärillä sama juttu sininen neliö. Ihme että krokotiilit näkyvät. Kolme kertaa olen koittanut tiikeriä ja ei vain näy, mutta krokotiilit heti ekalla yrittämällä näkyivät ja molemmat ovat samasta kansiosta , lähes peräkkäiset kuvat. Nyt meni tiikeri juhannuksen jälkeen koitokseksi, koska minulla ei ole sitä muistitikulla vaan ainoastaan työkoneessani. Nyt alkoi töistä jopa kahden viikon loma ja sinne ei mennä kyllä lomalle, siis työpaikalle. Kotona huhdotaan tällä koneella. Muistitikulle voi vaimon pistämään hakemaan ensi viikolla kuvan töistä.

Witko lyöty

T Tienpää
Viestit: 676
Liittynyt: To 25.08.2016 15:22

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja T Tienpää » To 21.06.2018 08:16

Laitoin muuten tällaisen filmin tilaukseen kun edukkaasti taas oli tarjolla, jotain pawneita tms. siellä trailerissa näyttäisi vilahtavan:
https://www.imdb.com/title/tt2398231/vi ... _=tt_ov_vi

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » To 21.06.2018 10:01

T Tienpää kirjoitti:Laitoin muuten tällaisen filmin tilaukseen kun edukkaasti taas oli tarjolla, jotain pawneita tms. siellä trailerissa näyttäisi vilahtavan:
https://www.imdb.com/title/tt2398231/vi ... _=tt_ov_vi
********************************************************************'
Loistava elokuva. Olen katsonut sen Netflixistä. The Homesman. Josta kerrankin voi sanoa että realistisuuden juhlaa. Tommy Lee Jones näyttelee itse pääosaa ja on myös ohjannut elokuvan ja Hilary Swank vetää upean roolin taas kerran. Elokuvan tapahtumat ovat niin erikoisia että juonesta en halua sanoa muuta kuin yllätyksellinen. En muista koska olisi 1850-luvun Länttä kuvattu näin totuudenmukaisesti. Ihmiset ja heidän asumuksensa ja taas kerran tuo ajankuvaus ja vaatetus ym. ulkonäkö ovat kuin dokumentista. Pawneet pätkässä on heidät kuvattu jo vaatteiden puolesta hienon aidosti. Se joka kaipaa action-elokuvaa, niin ei kannata katsoa tätä upeaa balladin omaista synkkää elokuvaa, sillä tapahtumat ovat pitkäviritteisiä.

Uskon että pidät tästä leffasta, koska juuri tuo autenttisuus on upeaa katseltavaa. ****tähteä Witkon aina puolueellinen arvostelu leffasta. Helmi minusta.
Kuva

Witko

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 25.06.2018 14:35

Kuva

Witko

Voyageur
Viestit: 493
Liittynyt: Ke 07.04.2010 01:25

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Voyageur » Ma 25.06.2018 17:26

Witko kirjoitti:
T Tienpää kirjoitti:Laitoin muuten tällaisen filmin tilaukseen kun edukkaasti taas oli tarjolla, jotain pawneita tms. siellä trailerissa näyttäisi vilahtavan:
https://www.imdb.com/title/tt2398231/vi ... _=tt_ov_vi
********************************************************************'
Loistava elokuva. Olen katsonut sen Netflixistä. The Homesman. Josta kerrankin voi sanoa että realistisuuden juhlaa. Tommy Lee Jones näyttelee itse pääosaa ja on myös ohjannut elokuvan ja Hilary Swank vetää upean roolin taas kerran. Elokuvan tapahtumat ovat niin erikoisia että juonesta en halua sanoa muuta kuin yllätyksellinen. En muista koska olisi 1850-luvun Länttä kuvattu näin totuudenmukaisesti. Ihmiset ja heidän asumuksensa ja taas kerran tuo ajankuvaus ja vaatetus ym. ulkonäkö ovat kuin dokumentista. Pawneet pätkässä on heidät kuvattu jo vaatteiden puolesta hienon aidosti. Se joka kaipaa action-elokuvaa, niin ei kannata katsoa tätä upeaa balladin omaista synkkää elokuvaa, sillä tapahtumat ovat pitkäviritteisiä.

Uskon että pidät tästä leffasta, koska juuri tuo autenttisuus on upeaa katseltavaa. ****tähteä Witkon aina puolueellinen arvostelu leffasta. Helmi minusta.
Kuva

Witko
Kuinka sattuikaan sopivasti tuo esittely. Voyageur katsoi sen juhannuksen aikaan youtuubista. Ihan oli kokoruutu versiona hyvällä kuvanlaadulla ja alkuperäiset näyttelijä äänet. Monesti nuo hyvät elokuvat on pilattu dubbauksilla tai sitten niistä näkyy joku pieni lämpäre keskeltä tai jostain nurkasta.

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 25.06.2018 18:09

Kuva

Witko laittoi viikon kuva arvoituksen:

A. Poika on huomionkipeä teini.

B. Poika on yhtä witko kuin isänsä.

C. Bengalin tiikeri on täytetty.

D. Kysymyksessä on trikkikuva.

A ja B-tapauksissa turvamiehet eivät ole tehtäviensä tasalla puhumattakaan pojan vanhemmista. Näin holtittoman kasvatuksen tuloksena poika pitäisi ottaa huostaan, sillä hän ei tiedä mitä tekee. C ja D-tapaukset ovat vaarattomampia, eivätkä anna aihetta sen kummempiin jatkotoimenpiteisiin.
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 25.06.2018 18:45

Haukka kirjoitti:Kuva

Witko laittoi viikon kuva arvoituksen:

A. Poika on huomionkipeä teini.

B. Poika on yhtä witko kuin isänsä.

C. Bengalin tiikeri on täytetty.

D. Kysymyksessä on trikkikuva.

A ja B-tapauksissa turvamiehet eivät ole tehtäviensä tasalla puhumattakaan pojan vanhemmista. Näin holtittoman kasvatuksen tuloksena poika pitäisi ottaa huostaan, sillä hän ei tiedä mitä tekee. C ja D-tapaukset ovat vaarattomampia, eivätkä anna aihetta sen kummempiin jatkotoimenpiteisiin.
***************************************************
Vaihtoehdot ovat rankat mutta C ja D eivät pidä paikkaansa. Jos en olisi itse ollut paikan päällä Thaimaassa kuvan ottohetkellä, niin väittäisin että joku taitava huijaus. Toni on tuon kuvan aikaan 12. vuotias ja en ikinä tajua, miksi ihmeessä pikku äijä halusi mennä tuohon häkkiin. Tiikeri oli kahleissa tietty ja syötetty täyteen ja takuulla iso ämpäri 150 mg Diapamia palan painikkeeksi, mutta ei saamari kovin tokkuraiselta näytä.
Täysikasvuinen Bengalin tiikeri ja vaikka kolme vartijaa oli kuvan ulkopuolella väijyssä, niin mietein että jos tuo tiikeri salamana vetäisi tassunsa tai tekisi mitä tahansa kahleista huolimatta, niin se olisi sekunnin murto-osa. Krokotiilejä ei enään pikku mies halunnut kohdata ja sanoi tuon tiikeri -kuvan jälkeen että pelkää krokotiilejä.

Tässä vaiheessa meni Witkon kuningaspultti täysin jumiin. En tiedä miten vaimo/äiti suostui tähän kuvaan, mutta japsit ovat eriskummallista kansaa. B. vaihtoehto olisi lähellä, paitsi tuohon kuvaan minua ei olisi saatu kuin ehkä 3% promillessä ja sekin on kintaalla. Hulluja on tehty nuorena, mutta ei löydy tempaus listalta mitään tähän verrattavaa. Poika ei ole mikään rämäpää kuin uintihypyissä ja se on perua minulta kun tuli sitä nuorempana harrastettua ja sama juttu että ei pelkää veneessä kovaakaan aallokkoa, kun taas vaimo kirkuu kuin Lothar Palsanmäki.
No voi tuolla tiikeri-kuvalla kerskua myöhemmin tytöille tai nyt äijä on jo melkoinen hujoppi ja 14 vuotta mittarissa, niin täytyy alkaa niitä tyttöjä näkymään nurkissa ja jos ei näy, niin sitten olen huolissani. Vaimo väittää että kyllä näkyy. Mikähän innutio se on.

Witko

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 25.06.2018 18:51

Ai niin. Sossu tantat kuulivat salaisesta viidakkorummusta että alaikäistä poikaa rääkätään ulkomailla tiikereillä ja tulivat kylään, mutta totesivat että Witko on se joka otetaan huostaan vähän helvetin äkkiä ja äiti pistetään köysiin. Poika vain haistatteli sossun tantoille että nämät ovat kosketelleet häntä sopimattomasti ja tulee tädeistä ilmoitus poliiseille. Siihen loppui huostaanotto aikeet ja pirun hyvän ällin poika on sentään perinyt. Tämä on urbaania legendaa ala Pori'.

Witko

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 25.06.2018 19:05

Tuo tyttöjuttu minullekin tuli mieleen. Ajattelin jopa laittaa vaihtoehdoksi, että poika haluaa tehdä vaikutuksen tyttöihin. Tällaisella kuvalla se kyllä onnistuu. Kuka tahansa porilainen teinityttö on tuon kuvan nähtyään pelkkää vatkulia Tonyn käsissä.

Itse yritin varhaisteininä hurmata tytöt viiksillä ja pulisongeilla. Olin silloin kai 15.vuotias. Sain jostakin tekoviikset ja pulisongit ja liimasin ne taitavasti kiinni ihooni. Näytin 18-vuotiaalta ja olin täynnä itseäni. Käytin niitä ainakin kolme kertaa. Eräänä iltana sain iskettyä aika näyttävän sutturan, kiitos pulisongien, joita tyttö kehui. Mutta ikävä kyllä, menestys ei jatkunut kovin pitkään. Ulkona alkoi sataa ja liimaukset irtosivat. Olin melko koominen näky kun pulisongit riippuivat poskilla ja viikset sojottivat miten sattuu. Tyttö livahti vähin äänin matkoihinsa ja vasta kun näin itseni peilistä, käsitin hänen huvittuneen hymynsä.

Mutta tekevälle sattuu ja yrittänyttä ei laiteta. Tonyn takaa-ajatus on kai sama kuin minullakin oli, mutta keinot ovat paljon miehekkäämmät.
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 25.06.2018 19:49

Haukka kirjoitti:Tuo tyttöjuttu minullekin tuli mieleen. Ajattelin jopa laittaa vaihtoehdoksi, että poika haluaa tehdä vaikutuksen tyttöihin. Tällaisella kuvalla se kyllä onnistuu. Kuka tahansa porilainen teinityttö on tuon kuvan nähtyään pelkkää vatkulia Tonyn käsissä.

Itse yritin varhaisteininä hurmata tytöt viiksillä ja pulisongeilla. Olin silloin kai 15.vuotias. Sain jostakin tekoviikset ja pulisongit ja liimasin ne taitavasti kiinni ihooni. Näytin 18-vuotiaalta ja olin täynnä itseäni. Käytin niitä ainakin kolme kertaa. Eräänä iltana sain iskettyä aika näyttävän sutturan, kiitos pulisongien, joita tyttö kehui. Mutta ikävä kyllä, menestys ei jatkunut kovin pitkään. Ulkona alkoi sataa ja liimaukset irtosivat. Olin melko koominen näky kun pulisongit riippuivat poskilla ja viikset sojottivat miten sattuu. Tyttö livahti vähin äänin matkoihinsa ja vasta kun näin itseni peilistä, käsitin hänen huvittuneen hymynsä.

Mutta tekevälle sattuu ja yrittänyttä ei laiteta. Tonyn takaa-ajatus on kai sama kuin minullakin oli, mutta keinot ovat paljon miehekkäämmät.
**************************************************'
Tuo Haukan viiksi ja pulisonki tempaus hakee vertaistaan. Itse olen tehnyt tuon ikäisenä vain julmetulla valehtelulla joitain kaatoja, mutta "ohdakkeinen on nuoren viikseenvetäjän tie" , niin kuin Martti Huu-Haa Innanen hyvin aikanaan sanoi. Siinä petti Haukalta maski ja tuo kuuluu sarjassa" haluan vaipua maan alle". Tuttu tunne nuorena kun jäi jostain älyttömästä huijauksesta kiinni ja se koski yleensä ikää ja silloin lyöty Witko taapersi pää painuksissa kotiin. Mutta seuraavana päivänä oli taas kaikki unohdettu ja eikun uutta valetta kehiin. Toni on muuten Toni, ei sen takia että mitään pahaa olisi Tony-nimessä, mutta molemmat halusimme pojalle ihan suomalaisen nimen l. Toni. Yksi tälläinen lyöty ritari tapahtuma tuli mieleen, kun olin kaverini kanssa legendaarisessa Harjavallassa, silloisen lyhytaikaisen tyttöystävän kotona ns. pikku bailuissa ja menimme korkkaamaan isän viinapullon ja taisi olla jotain kallista tislettä. Saamari tämän Jaanan vanhemmat tulivatkin kotiin illalla ja alkoi saatanallinen huuto että mitä hampuuseja täällä on juomassa hänen viinojaan ja eikun myöhään yöllä kävelemään vanhaa tietä pitkin Poriin ja ei sitten auton autoa näkynyt. Kaljapussimme sentään saimme ja 15.kilometriä tuli käveltyä ja aamuyöllä olimme Porissa vasta. Onneksi oli lämmin kesäyö.

Seurustelut oli sitten seurusteltu tämän Jaanan kanssa. Kyllä se 15.vuotiaanikin tuollainen 15 kilometrin amokki oli aika rankka ja laskuhumala alkoi iskeä kun kaljat loppuivat jo puolesta matkasta. Ei Haukka ole ihme että Harjavallassa on Mielisairaala ollut iänkaiken. Muistat varmaan kun puhuttiin "Valloista" täällä Porissa.Tämä oli kevyt episodi verrattuna yhteen Ramona keissiin ala' Rauma.

Witko

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ti 26.06.2018 09:48

Joo, elämä on kaikenkaikkiaan vähän kummallista. Nuorena yrittää näyttää epätoivoisesti ikäänsä vanhemmalta ja vanhana taas tekee kaikkensa näyttääkseen hieman nuoremmalta. Witkon toilaukset muistuttavat omiani, mutta kyllä noista jutuista aina oppii jotakin. Minä muuten sain irtoviikseni ja -pulisongini kaverilta, jolla oli jonkinlainen kytkentä Porin teatteriin. Hänet tunnettiin ainakin lähipiireissä nimellä "Tuhatkasvo" ja tuo nimi taas tuli yksinkertaisesti siitä, että hän muutti koko ajan ulkomuotoaan. Jos kaikki hänen käyttämänsä rekvisiitta oli Porin teatterista "lainattua", täytyi teatterilla olla valtavat määrät erilaisia peruukkeja sun muita. Kaikenlaisia hiippareita sitä vanhassa Porissa liikkuikin.

Tuo viidenkympin villitys, kuten vanha kansa sanoo, on myös ovela juttu. Yleensä villityksen kohteeksi kuvitellaan toinen sukupuoli, mutta tuo ei aina päde todellisessa elämässä. Tunnen kaksi kaveria, jotka uhrasivat tuon villityksen kännyköihinsä. He pelasivat niillä koko ajan keskenään. Lopulta pomo uhkasi ottaa kännykät pois, ellei pelinpito lopu. Ei loppunut. Kaverit alkoivat pitää yhteyttä vapaa-aikoinaankin pelinpidon merkeissä. Kummallakin oli vaimo ja lapsia, joten ei tuo mennyt aikamiespoikien harrastusten piikkiin. Pelaaminen loppui kuitenkin muutaman vuoden sisällä kun heput olivät päässeet kunnialla noin 53 ikävuoteen. Yksi tuttava käytti saman vilitysaikansa matkusteluun. Hän toi eri maista kaikenlaista käsittämätöntä krääsää kunnes sitten matkustelu äkkiä päättyi. Hän vain ihmetteli, että missä ihmeen mielentilassa hän on voinut ostaa kaiken tuon käsittämättömän rihkaman. Lopulta hän pani koko homman viidenkympin villityksen piikkiin. Ja ei kai edes tarvi mainita, että naisten käytös samassa iässä on jokseenkin vailla älliä.


Kuva
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ti 26.06.2018 13:19

Muikki veti viina kuin mies tuossa rennossa Haukan kuvassa, jossa aika on pysähtynyt ja odottaa vain koska mimmi sammuu. Nyt kun tulee nuot Futiksen MM-kisat, niin tulee aika paljon seurattua sitä ja Brassit ovat se kestosuosikki aina ollut meikäläiselle, kun Suomella ei ole meidän elinikänämme aikana mitään jakoa päästä noihin kekkereihin. Islanti jopa haastoi Argentiinan. Ruotsi ja Tanska pirun kovia maita mm.

Tämä röyhkeä hyökkääjä opportunisti oli meikäläisen mieleen 1990-luvulla ja 2000 luvun alkupuoliskolla. Tämä Brasilian patukka kantoi nimeä Romario 11 ja yksi kaikkien aikojen kovin maalintekijä. 167 cm pitkä patukka omasi räjähtävän lähtönopeuden ja tasapaino oli uskomaton. Häntä kehuivat monet tuon ajan legendat, sillä hän oli nero ja huikean vaarallinen 16 metrin sisällä joka oli hänen valtakuntaansa. Kova juhlimaan ja antoi piut paut välillä treeneistä, mutta koutsit tiesivät mitä oli miehen taito ja maalivainu. Häntä sanotaan maailman parhain hyökkääjä ja Romario notkui siinä juuri 16 metrin ulkopuolella kuin laiska kissa, mutta kun pallo tuli miehelle, niin sitten tuli gebardi joka teki kliinisesti maaleja. Hän niitti Barcelonassa kolme kertaa maalikuninkuuden, Hollannissa viisi kertaa ym. Romario oli Rion pahimmista faveloista kotoisin ja rikollisen ura oli aika lähellä, mutta kun rantafutiksessa huomattiin miehen uskomattomat pallonkäsittely taidot niin mies Vasco de Gamaa pelamaan.

Romario oli jatkuvassa sodassa valmentajien kanssa ja kun Real Madrid voitti El Clasicossa Cam Noulla ja Romario teki hattutempun. Samalla mies lähti Brasiliaan juhlimaan voittoaan puoleksi vuodeksi ja tuli takaisin muina miehinä ja valmentaja kysyi missä mies on ollut, niin juhlimassa eikä huvittanut tulla takaisin vielä. Lähes yliluonnollisten harhauttelijan kickseillä hän sekoitti vastustajan pakan aina täysin.

Tässä tämä todellinen maalintekijä ja niin tärkeä oli mies joukkueelle että valmentajat katsoivat läpi sormien hänen hurvittelu reissujaan, sillä kentällä tapahtui ja lujaa.

Romario, 1994- USAN kisojen kallein pelaaja ja voitti samoin parhaan pelaajan titelin.
Kuva
Kuva

Witko

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ti 26.06.2018 17:29

En ole enää vuosikausiin kannattanut Brasiliaa ja vielä vähemmän Argentiinaa. Urugyai on enempi mieleen ja kova kuin mikä. Saksan kurinalaisesta meiningistä pidän ja ennenkaikkea pidin Toni Kroosin telemästä maalista Ruotsin tolppien väliin. Toistaiseksi parasta mitä olen näissä kisoissa nähnyt. Minua ei lainkaan häiritse jos Saksa voittaa mestaruuden. Myös Meksikoa kannatan. Ikävä vain, että pelaavat samassa lohkossa. Venäjä ja Kroatia ovat jokerikortteja, joita ei voi sivuuttaa ihan tuosta vaan. Mielenkiintoista!


Toni Kroos, mies paikallaan. Upea näyttö lähes toivottomassa tilanteessa.


Kuva
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ti 26.06.2018 18:54

Itse en myöskään fanita Argentiinaa, joille saattaa tulla kotimatka tänään kun Nigerian belsebuubit nousevat. Messin tilanne on aivan eri kuin Barcassa, jossa on taitavat miehet rinnalla antaen namupasseja Messille. Monet muutkin maailmanluokan tähdet eivät loista MM-kisoissa. Brasilian peli junnaa vain Neymarin kautta vasenta puolta ja tuloksena on surkeita läpiajo yrityksiä. Neymar halusi Barcasta pois, koska siellä oli melkoinen sikermä tähtiä Suarez, Messi ym. Tietysti mies sai siinä Paris Saint-Germainialta aika kivan tilipussin 81,5 miljoona euroa/2018-kausi, joten ei ihan rutiköyhänä jouda olemaan. Itse pidin joskus myös Uruguaysta, muistan hyvin Diego Forlanin. Enkä sitä ole vieläkään unohtanut, koska latinomaat ovat hyviä viihdyttäjiä. Meksiko oli kiva yllätys ja viime kisoista 2014 Kolumbia jäi mieleen ja siellä muuan nuori mies James Rodriguez teki upeita maaleja.

Euroopan maista onneksi Bobbyt l. Englanti ei nouse millekkään sijoille ja jätkät pelaavat tylsää futista.Gareth Bale on kyllä kovan luokan hyökkääjä. Toinen tylsän pelin esittäjä on Italia, jonka suuruuden päivät ovat jääneet 1990-luvulla Robert di Baggioon. Saksan pelityyli on nykyisin viihdyttävää ja hyökkäysvoittoista ja on yksi mitalli suosikki tänäkin vuonna. Espanja on ehdottomasti parempi kuin Portugalia, jonka eilinen peliesitys Irania vastaan oli tylsyyden juhlaa. Ronaldo on kyllä maalinteossa kannatellut Portugaliaa, mutta eilen aika surkean vaisu esitys ja tuon luokan pelaajalta olisin kyllä rankkarissa odottanut kovaa viimeistelyä, vaikka tilastojen valossa Ronaldo on ollut aika surkea rankkarien laukoja.

Belgia on kova luuta ja Sveitsi myöskin. Juutit l. Tanska on aina kova vastustaja, varsinkin isoille maille. Yksi takavuosien suosikkini Hollanti joka vilisi huippupelaajia 1990-luvulla Rikaard, Gullit, Marco van Basten ym. on pudonnut vallan pois MM-kisoista. Ranskan peli oli takavuosina myös hienoa katseltavaa ja Zinedine Zidane oli yksi maailman parhaita jalkapalloilijoita. Samoa on edelleen ykkössuosikkini, koska syövät kotipeleissä hävinneen joukkueen suihinsa. Se on Samoan laki se !.Yksi tyyppi mitä en voi sietää, oli yksi rantaruotsalainen Zlatan. Sotarikollinen. Sergie Ramos ja Gerad Pique, Iniesta, Pyol, siinä kovia Espanjalaisia pallonpotkijoita.

Tältä kaverilta odotan paljon mutta valitettavasti Kolumbiaa ei hänkään voi yksin viedä eteenpäin. Harmi, sillä loistava pelaaja ja huiman tarkka kuti ja Kolumbian pelityyli on rentoa katseltavaa.

Toivottavasti Real Madridissa pelit kulkevat nro 10
Kuva

Porin Jazzin futisjoukkueen suurin siirtosumma oli puolalaisesta Wilunki Veturinkuljettajasta vm. 2002 Samara (avaimet käteen) ja 470 euroa siirtosumma, että kyllä Porissakin isoista rahoista ja maailmanluokan puliukoistakin maksetaan maltaita. Wilunki on tehnyt kerran jopa maalipotkun vaikka pelaa todella alakerran keskusalitykkimiehen paikkaa kentällä nro 69 olevassa pikeepaidassa.

Witko Mundial

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ke 27.06.2018 18:05

Saksan kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Hävetkää isot miehet, hävitä nyt Etelä-Korealle

Siis joutaakin kotiin tuollainen pilipaliporukka. Siinä se oli heikäläisten ryhdistäytyminen.

Samalla kiitokset Ruotsin joukkueelle. Tuosta on hyvä jatkaa.


Kuva
Haukka

Vastaa Viestiin