tällaista

Amerikan intiaaneja ja intiaanikulttuureja koskeva keskustelu
Vastaa Viestiin
Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » To 25.01.2018 20:44

Is this the most high-profile first public test ever? New French President Emmanuel Macron took his first journey to the Champs-Elysées in the all-new DS7 Crossback.
Eikä tarvitse edes suomentaa, sillä kaikki tietävät mistä on kysymys. Onnittelut Emmanuelle uuden virkapirssin johdosta.

Kuva

Myös 1960-luvun alussa lopetettu saksalainen Borgward iskee kiilansa katumaasturien luokkaan. Jotenkin minusta tuntuu, että Borgwardin eväät ovat jääneet hieman jälkijunaan, mutta antaa merkin yrittää.


Kuva
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Pe 26.01.2018 18:11

Haukka kirjoitti:
Is this the most high-profile first public test ever? New French President Emmanuel Macron took his first journey to the Champs-Elysées in the all-new DS7 Crossback.
Eikä tarvitse edes suomentaa, sillä kaikki tietävät mistä on kysymys. Onnittelut Emmanuelle uuden virkapirssin johdosta.

Kuva

Myös 1960-luvun alussa lopetettu saksalainen Borgward iskee kiilansa katumaasturien luokkaan. Jotenkin minusta tuntuu, että Borgwardin eväät ovat jääneet hieman jälkijunaan, mutta antaa merkin yrittää.


Kuva
********************************************************************************
En kirjoita tätä edes Citikka miehenä mutta Borgward on minusta muotoilussa täysin epäonnistunut l. hyvin vanhananaikaisen mallinen kori.
Tämä Crossover pesee Borgewardin mennen tullen.

Tässä kunnon Crossover Renault Kadjar
Kuva

Kuva

Tässä vähän rohkeampi väri
Kuva

Tässä vielä väriä vaihtava DS 7
Kuva

Jäätävävän hieno auto ja sisusta parasta mitä rahalla saa

Kuva
8.vaihteinen automaatti mm.
Kuva

Iskeekö Witko Haukulle autokuume sillä normaali kuume jo on.

Witko Goljat I

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Pe 26.01.2018 21:22

Myös kiinalaiset osaavat tyylitellä. Uskokaa pois, muutama vuosi eteenpäin ja nämä kiinattaret iskevät kiilan eurooppalaisille markkinoille. Tälle kiinalaisluomukselle (Lynx & Co) minä nostan peukalon pystyyn.

KuvaKuvaKuva
Haukka

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 05.02.2018 14:16

Kuva

Näin oli joskus, mutta ajat ovat muuttuneet. Mosset ja jopa Ladat ovat kadonneet aikoja sitten ja tänä päivänä varsinkin hesassa tuntuu, että jopa volkkarit ja Tojotat ovat ikäänkuin antaneet tilaa muille. Nimittäin noin joka neljäs auto on Nissan Qashqai. Ovatko ihmiset täysiä joukkosieluja, vai mikä tuossa on takana? Toyotoilla ja volkkareilla on sentään tarjolla eri malleja, mutta Nissan tykittää yksinomaan vanhentuneella Qashqaillaan. Vaan eipä tykitä enää pitkään. Uudet tuulet puhaltavat ja vievät Nissanin mukanaan.
Haukka

T Tienpää
Viestit: 676
Liittynyt: To 25.08.2016 15:22

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja T Tienpää » Ma 05.02.2018 20:59

Kävin vielä tyyppäämässä Seat Aronan, muutaman sentin lyhyempi, mutta samalle alustalle samalla moottorilla tehty kuin tuo Haukan VW T-Roc. Pakko tuokin on huomioida, ei tuntunut huonolta, sisältä ehkä volkkarimaisen karu, ulkoa aika särmikäs. Tuota nelipyttyistä versiota ei ollut koeajettavana, mutta onhan ne tehoja saaneet tonniseenkin niin että kauppakassina mennee:

Kuva
Kuva

Ajamani versio ei ollut tuo FR josta sisäkuva, ja mikä on nk. "urheilullinen" versio. VW-konserni on näköjään lyönyt näissä myös etuvetoisiin tasauspyörän lukon. Kokemusta omaavan mukaan siitä saattaa ihan oikeastikin olla hyötyä, mene ja tiedä. Aika vaikea on päättää, ihan hyviä ajettavia kaikki mitä ole käynyt koittamassa, uusi on aina uusi.

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 05.02.2018 21:27

Seatit ovat kautta aikojen olleet hyviä ajettavia. Jo 80-luvun Ibiza oli maan mainio kulkuväline mitä ajo-ominaisuuksiin tuli. Viimeksi ajamani Seat on ollut merkin iso farkku, jonka mallinimi ei tule mieleen. Kovasti kiinnostusta on herättänyt Seat Ateca, joita alkaa jo näkyä liikenteessäkin. Tuttava väitti, että jonotusaika on pitkä. Saakohan mitään uutuutta enää tuosta vaan.

Volkkarilta on muuten tulossa T-Rockille pikkuveli nimeltään T-Cross, joka saapunee Suomeen syksyllä. En ole volkkarimiehiä, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Luulen, että tämä T-Cross tulee juuri tuohon Seat Aronan kokoluokkaan, siis hieman T-Rocia pikkuisempi. Kovia kilpailijoita autokauppaan, jossa palikat taitavat mennä vähän uusiksi jo tämän vuoden aikana.

Tää on se pienempi.


Kuva
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Ke 07.02.2018 13:17

Tienpää kirjoitti.
Aika vaikea on päättää, ihan hyviä ajettavia kaikki mitä ole käynyt koittamassa, uusi on aina uusi.
*******************************************************
Tuossa asiassa olen 100% samaa mieltä sillä kaikki uudet autot ovat hyviä ajettavia. Tämä se tekee valinnasta vaikeamman.Testejä voi aina lukea mutta nekin ovat aika puolueellisia johtuen auton merkistä ja mallista, niin tietyt merkit saavat aina täydet pisteet koeajotesteissä. Hintaluokka l. missä hinnoissa auto saa olla ja tietysti se ulkonäkö mikä on tietysti aina makuasia.Itselläni on ainoa tärkeä kriteeri että automaattivaihteisto on pakollinen.Nykyautoissa on nin pehmeät ja pieni kulutteiset automaatit että ei huvita paljon manuaalilla huhtoa kaupunkiiliikenteessä.Esimerkiksi muualla Euroopassa,Aasiassa ja Jenkkilässä on automaatti lähes 99% autoissa.Jenkit eivät edes paljon valmista manuaalisia autoja.

Tässä kaksi Aasian autoa ja kyseessä ovat Crossoverit.
Kia Sportage ja seitsemän vuoden takuu.
Kuva

Hyundai Tucson ja viiden vuoden täysitakuu.
Kuva
Kuva

D.Witko

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ke 07.02.2018 19:39

Hyviä ajattaviahan ne pääsääntöisesti ovat, mutta muuten eroja kyllä löytyy. Esimerkiksi autojen ohjaukset poikkeavat selvästi toisistaan ja vaihtelevat tahmeasta yliherkkiin. Nopeastihan niihin tottuu, mutta enemmän totuttelua vaatii monitoiminäyttöjen monet toiminnot. Suomenkieliset ovat helpompia, mutta muistaakseni tuossa Witkon alimmassa kuvassa olevassa Hyundai Tucsonissa oli englanninkielinen. On muuten mukava auto ajaa ja itse asiassa siinä on letkeä jousituskin. Ajettu syksyllä. Sen myynti on Suomessa vain valitettavan vähäistä. Vika ei kyllä ole autossa, vaan enemmänkin hinnassa. Hnta nimittäin nousee hetkessä useilla tonneilla heti kun otat hiemankin extraa mukaan. Toinen kiinnostava on Peugeot 3008. Ehdottomasti Hyundaita persoonallisempi ja nykyaikaisemman oloinen, eikä ajo-ominaisuuksissa ole moittimista. Jousitus upea, joskaan ei ehkä sittenkään niin hyvä kuin Hyundaissa. Mekuista ei kumpaakaan voi moittia, mutta Peugeotin pienen moottorin vähän pörisevä kiihdytysääni ehkä otti korvaan enemmän. Toisaalta olen ajanut autot aivan eri aikaan, joten vertailu on mahdoton. Peugeotissa viehätyin ennenkaikkea koetauluun piano-näppäimineen, kun taas pieni ratti vaatii jo hieman totuttelua. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, ajaisin ne peräjälkeen ja vetäisin saman lenkin. Niin ehkä teenkin huhtikuussa, mutta valitsen siihen vielä jonkun kolmannen mukaan. Peugeotin lähtöhinta oli alempi.

Kuva
Kuva
Haukka

T Tienpää
Viestit: 676
Liittynyt: To 25.08.2016 15:22

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja T Tienpää » Ke 07.02.2018 20:54

Peugeot 307 SW on ajettavuudeltaan ollut paras autoni, siksi kävin myös Peugeot 2008 ajamassa, mutta hyvitys vanhasta oli selvästi huonoin kaikista tarjouksista, ja lisäksi tuossa mallissa oven kahva törröttää merkillisesti sisään juuri siihen kohtaan jossa omaa jalkaani tapaan rötköttää.

Kia Stonic on kyllä aika mukavan näköinen kun kävin liikkeessä, pitää varmaan ottaa uusi koeajo. Siinä on muuten ihan komeat penkitkin premium-paketissa, ajoasento on ehkä heikompaa tasoa kuin muissa. Noin se menee, kaikista löytyy jokin huono puoli, saisipa yhdisteltyä mieleisensä eri merkeistä ja malleista.

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ke 07.02.2018 21:24

T. Tienpää kirjoitti: Noin se menee, kaikista löytyy jokin huono puoli, saisipa yhdisteltyä mieleisensä eri merkeistä ja malleista.
Aivan sama ajatus ollut viimeiset 30 vuotta. Yksikään auto ei ole ikinä tyydyttänyt minua sellaisenaan, vaan olen joutunut tekemään kompromisseja. Eri merkeissä ja malleissa ovat aina miellyttäneet eri ominaisuudet. Sama auto ei pysty tarjoamaan kaikkea. Melluttomuutta olen pitänyt aika tärkeänä, mutta sitäkin puolta olen yleensä vielä korostanut massauksilla ja alemman nopeusluokan renkailla. Nyt en pidä tuota enää ykkösasiana, vaan pienempi ja hieman meluisampikin auto välttelee. Parhaat ajo-ominaisuudet on ollut Peugeot 406:ssa ja huonommat Subaru Leonessa. Citroen Xantia on antanut pehmeimmän kyydin ja eniten tärinää ja melua on lähtenyt Subaru Leonesta. Suurin pettymys on ollut ehkä Mazda 626 ja viattomin nelivetoinen Subaru Legacy.

Opel Grandlandista saattaa tulla SUV-luokassa kova haastaja myös Suomessa. Ovathan nämä katumaasturit hyvin paljon toistensa kaltaisia, mutta tuota tekisi mieli kokeilla.


Kuva
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Witko » Pe 09.02.2018 18:37

Yhden ainoan Opelin Isignia omistaneena malli oli tyylikkään näköinen mutta vuoden verran Opelia kestin ja sitten tuli vaihto xc60 Volvoon.Opelia en suosittele kuin masokisteille.xc60 Volvo on hyvä auto,ei ehkä sieltä pehmeimmästä päästä sillä minusta jousitus oli aika kova.Automaatti pelasi erittäin hyvin mutta itse autosta puuttui se jokin l. ei kovin persoonallinen ja muutenkin aika konservatiivinen muotoilu.Opelissa putosi hinta oikein rutkasti kun taas Volvo piti hintansa hyvin.
Opel Isignia tyyliä mutta siihen jää
Kuva

Yhdellä tutulla on tuo Opelin pikku crossover Mokka ja kipuja tuntuu olevan kaksi vuotta vanhassa autossa melkoisesti.Pieni kooltaan ja takapenkille ei ole kuin kääpiöillä asiaa.
Kuva

Tässä meikäläisen ehdottomasti parhain auto niin muotoilussa kuin ajettavuudessa ja ne kaasujouset.Tämä oli 2010-vuonna ja haikealla mielellä odotan uutta Citroen C5 tai onko jo C6.Pitäisi tulla vuonna 2019 markkinoille.On sitten Peugeot 407 näköinen ja minusta paras malli Peugeotin isoissa autoissa juuri tuo 407.Itselläni oli v.2005 uutena mallina tullut Peugeot 407 SW jolla ajelin parisen vuotta ja tyylikäs peli silloin panorama kattoineen.
Peugeot 407 SW-2005
Kuva


Citroen C5 Executive 2,0.Ei ollut mitään kipuja eikä edes niissä kaasujousissa.Sähköt pelasivat ok.Kerran meni ajonesto koodi lukkoon
Kuva
Kuva

D.Witko

T Tienpää
Viestit: 676
Liittynyt: To 25.08.2016 15:22

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja T Tienpää » Pe 09.02.2018 19:47

Olen itsekkin luopunut tuosta Opelista, kahden vuoden takuu ja lafka on vieläpä myyty käsittääkseni citroenille, mikä saattaa vaikuttaa varaosiin jne.
Lähtökohta uuden auton hankinnalle oli hyvä kokemus Peugeotista, ja ensimmäiseksi kävinkin ajamassa tätä:


Kuva

Muutoin ihan tyylikäs ja ajotuntumaltaan mukava pirssi, mutta etuoven kahva työntyy merkillisesti juuri siihen kohtaa missä itse rötkötän polveani, ei voi oikein tuollaista puutetta hyväksyä:

Kuva

Toistaiseksi pohditaan Seatin ja Kian välillä, katsotaan josko keksin vielä jotain muuta mielenkiintoista kokeiltavaa.

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Pe 09.02.2018 20:03

Tuosta 407 sedanista on pitkäaikainen kokemus. Maantienopeuksissa parhaimmillaan. Parilitrainen kone toimii parhaiten kovemmassa vauhdissa. Pikkunopeuksissa kiihtyvyys on hieman hennompaa raskaan korin vuoksi. Mutta kaikenkaikkiaan mukava ja hiljainen auto, jonka suurin miinus on ehkä polttoaineenkulutus. Kori on tukevatekoinen, ylimääräisiä suhinoita ei ole tekniikka toimii paljon väitettyä paremmin. Peugeot 406 oli ajo-ominaisuuksiltaan parempi ja tämän eron huomasi parhaiten nopeassa kaarreajossa, joka ei ole 407 hyviä puolia. Mutta eihän tuolla oli merkitystä sinällään, tulipa vain mieleen. Siinä suhteessa 407 kuitenkin otti takapakkia edeltäjäänsä nähden.

Ehkä kokonaisuutena upeinta ja hiljaisinta kyytiä olen saanut tällaisen kaaran ratissa. Tuo kuvan rengasprofiili on ehkä hieman äänekkäämpi, mutta hieman halvempi vanne- ja rengaskoko alle, niin meno on arvokkaan oloista tiestä riippumatta.

Kuva

Myös tuo alempi antaa hyvät kyydit kaasunestejousituksella sekä rautajousituksella, mutta poikittaisurat iskevät aika lujaa läpi. Muutamaa olen vuosien aikana kokeillut, mutten ainuttakaan omistanut. Tuo mukavuutta pudottava kolahtelu jäi mieleen hieman ikävänä, mutta hyväpintaisilla teillä aivan huippumukava, suorastaan kuninkaallinen.

Kuva

Pienemmässä katumaasturiluokassa on paljon itseänikin kiinnostavia malleja, tuossa yksi:


Kuva
Haukka

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja Haukka » Pe 09.02.2018 21:26

Kia Stonicin sisäilme jää hieman köyhäksi, jos ajatellaan auton pirteää yleisilmettä. Mielestäni tuo sinisen värin käyttö toimii hienosti sinisessä T-Rocissa, eikä tuo Seat Aronenkaan valkoinen hassummalta näytä. Sitikka toi tämän värien käytön pikkuautoihin ja se on hieno piriste, joka toimisi isommissakin. Tykkään kovasti kunhan ei mene mauttomuuksiin. Ja paljonko tuo värihomma sisustuksessa lisää hintaa?

Kuva
Haukka

T Tienpää
Viestit: 676
Liittynyt: To 25.08.2016 15:22

Re: tällaista

Viesti Kirjoittaja T Tienpää » Pe 09.02.2018 21:36

Konaa harkitsin odottavani ennen päätöksen tekoa, taitaa olla sama moottori ja sisältäkin hyvin samanoloinen kuin Kia.
Huomaan myös että noin 48 tunnin työviikko on tehnyt tehtävänsä kun tuli kaksi kertaa lähes sama avautuminen pösöstä.

Pakko varmaan vielä käydä koittamassa uudelleen Seatia, harmi että molemmat koeajossa olevat olivat 17 tuuman renkailla. Excellence-varustelussa olisi normaalisti 16-tuumaiset, ja saattaisi olla hieman hiljaisempi. Sisätiloihin olisi kyllä pakko maksaa verhoilut, vanhoillinen kojetaulu ei oikein peruspaketissa miellyttänyt, puolinahka-alcantarat saattaisi menetellä.


Kuva

Vastaa Viestiin