Kovin liikuntasuoritus ikinä

Kaikki muut aiheet
Chrystaltail

Kovin liikuntasuoritus ikinä

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » La 12.09.2009 20:31

Mitä pidät elämäsi kovimpana liikuntasuorituksena ja miksi?

Koska mulla ei ole armeijan huippumarsseja takana niin mulle pisin yhtäkyytinen kävelymatka on 30 km.

Pisin yhtäjaksoinen lihaskuntotreeni 3h

ja pisin yhtäjaksoinen muu aerobinen suoritus on 10h

Nämä siis ilman maksimaalisten suoritusten tavotteita ihan muussa yhteydessä.

Eipä siis kehumista tällä saralla :roll:

300 vatsaa, 50 punnerrusta (naisten enemmän), ranteet ei kestä leuanvetoja, eikä polvet kyykkyjä :x

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Su 13.09.2009 15:54

Taisi olla kuuluisa "pitkä marssimme" Tirron suolla heinäkuussa 1993. Yli vuorokausi marssia polvea myöten rannattomassa suossa yli 20-kiloinen rinkka selässä ja ilman juomavettä, helteessä, mäkäröiden ampuessa päin naamaa jatkuvalla syötöllä. Kilometreistä en tiedä, mutta niitä oli tarpeeksi. Aloitimme marssin illalla, nukuimme huonosti muutaman tunnin ja jatkoimme koko seuraavan päivän tullen lopulta ukkossateessa takaisin autolle klo 2 yöllä. Pete löysi myöhemmin munistaakin 15 mäkäränpuremaa. Minulla oli kaula aivan turvoksissa ja paita veressä. Nukkua ei voinut seuraavanakaan yönä, hyttyset olivat koko ajan kimpussa.

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » Su 13.09.2009 18:45

140 kg penkkipunnerrus murtuneella olkapäällä.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Su 13.09.2009 22:06

shamaani kirjoitti:140 kg penkkipunnerrus murtuneella olkapäällä.
Huomasiks et se oli murtunu niinku ennen tota vai ton jälkee? Et sattuks oikeest ihan sikana vai olitko jossai adrenaliinihöyryis ?

Kissimmee Kid
Viestit: 281
Liittynyt: To 14.02.2008 13:55

Viesti Kirjoittaja Kissimmee Kid » Ma 14.09.2009 10:30

Olin katselemassa puita metsässä joulun alla ja kylmetyin niin että meinasin jäädä hankeen. Kaikki kävi nopeesti ja ihmeen helposti annoin periksi. Parin kaverin avulla sain kuitenkin jalat liikkeelle ja sauna hoiti homman kotiin. Alkoholilla ei ollut osuuksia joten muistakaa, tytöt ja pojat, että kun seisotte metsässä lapaset suorina ja varpaita palelee niin noutaja kahlailee lumessa eikä niin kovinkaan kaukana...

No tää tarina ei varsinaisesti kuulunut aiheeseen mutta olipahan ainakin extreme kokemus. Ja kylmästä tuli mieleen. Vanhimmat meistä muistaa tarinan Tennesseeläisestä Sam McGeestä joka läksi Klondikeen kultaa huuhtomaan ? Tarina on kerrottu oikein suomeksikin muistaakseni tänä vuonna edesmenneen Christer Bouchtin jossakin kirjassa. Saatan muistaa väärinkin. Kuitenkin, Samia harmitti ainainen kylmyys ja hän vannotti kaverillaan että jos kuolee niin ei tulisi haudatuksi kylmään maahan vaan että tämä polttaisi ruumiin. Niin sitten Sam kuoli ja toveri löysi jäihin jääneen aluksen Lake Labergeltä ja sulloi ruumiin aluksen tulipesään. Aikansa odoteltuaan toveri ei voinut olla kurkistamatta sisään ja silloin sanoi Sam McGee: "Ovi kiinni, ettei tule kylmää sisään". Ensimmäistä kertaa sitten Tennesseen oli Sam McGeellä lämmin...

Jep. Jouduin vähän jäljittämään tarinaa koska en oikein muistanut miten se meni. Lake Labergen muistin ja sitä kautta googlettamalla huomasin että varsin komea runokin on Sam poloisesta tehty. Johnny Cashin jäämistöistä löytyi tämä runo herran itsensä lausumana.

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » Ma 14.09.2009 11:51

Chrystaltail kirjoitti:
shamaani kirjoitti:140 kg penkkipunnerrus murtuneella olkapäällä.
Huomasiks et se oli murtunu niinku ennen tota vai ton jälkee? Et sattuks oikeest ihan sikana vai olitko jossai adrenaliinihöyryis ?
Olin tuolloin kärsinyt olkapääkivusta 1-2 vuotta, työterveyslääkärit ehdottivat lähinnä urheilun lopettamista jne. muuta älykästä. Kun en sitten enää saanut oikealla kädellä vaihdetta päälle autossa vaadin hieman aggressiivisemmin päästä tutkimuksiin joissa sitten todettiin "vanha murtuma", ja solisluusta irronnut erillinen lihashermoja painava luunkappale. Murtuman epäiltiin olevan seurausta korkealta putoamisesta, minä en tosin tuollaisia muista kuin joskus 4-5-vuotiaana parista metristä. Taklauksia, törmäyksiä, ja kaatumisia on tosin tullut urheillessa.

En antanut leikata, yhteensä seitsemän vuoden jälkeen luunkappale oli hävinnyt röntgenkuvista, oletettavasti kulunut pois. Nykyään oikea olkapää toimii hyvin.

Ja kyllä se jonkinverran sattui...

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma 14.09.2009 19:23

Joskus maalis-huhtikuun vaihteessa 1997 Hertsikassa. En saanut autopaikkaa ihan oven vierestä vaan jouduin kävelemään kahden parkkiruudun verran ylimääräistä. Ulko-oven pumppu oli säädetty ihan liian kireälle kun sitä joutui ihan vetään kunnolla. Hissi oli huollossa ja piti kävellä raput toiseen kerrokseen. Siinä vaiheessa Repa meinasi luovuttaa mutta Saken kanssa saatiin ylipuhuttua. Eikun kävelemään, hitto soikoon. Toisia kannustaen taistelimme ylös ja kirosanat lenteli. Lopulta saavuttiin ylös, mulla oli paita ihan märkänä ja Repa onnistui jotenkin nyrjäyttään nilkkansa. Sakke oli kovakuntoisin ja se jaksoi vielä heittää huultakin kuntosalin kassan pimun kanssa. Tätä on muisteltu vielä vuosien päästä.

bubbles
Viestit: 64
Liittynyt: Su 20.01.2008 14:55

Viesti Kirjoittaja bubbles » Ma 14.09.2009 20:40

Kai sitä on minunkin kannettava korteni kekoon...:

- 3 golf-maratoonia viidessä päivässä. Eli 4 kierrosta / päivässä.
- 17 kierrosta golffia kuudessa päivässä. N. 190 km ( töitten ohella )
- Jukajärven juoksu ( 46 km, kumisaappaat, sissivarustus & rynkky ) Immolassa ( Rajakoulu )
- Hajautetun sissitoiminnan leiri myöskin Immolassa; n. 80 km mentiin juosten karkuun yhtäkyytiä rajakoiria ja helikoptereita. Nukahdin ensimmäistä kertaa seisoville jaloille...
- 24 tuntia Country-rivitanssia Suomussalmella, Non-Stop :D Maaliskuussa taas uudelleen... :!:
South's Gonna Rise Again

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ti 15.09.2009 08:04

bubbles kirjoitti:- 24 tuntia Country-rivitanssia Suomussalmella, Non-Stop :D
Eikö ees kusettanu välillä?

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ti 15.09.2009 08:11

Anonymous kirjoitti:Joskus maalis-huhtikuun vaihteessa 1997 Hertsikassa. En saanut autopaikkaa ihan oven vierestä vaan jouduin kävelemään kahden parkkiruudun verran ylimääräistä. Ulko-oven pumppu oli säädetty ihan liian kireälle kun sitä joutui ihan vetään kunnolla. Hissi oli huollossa ja piti kävellä raput toiseen kerrokseen. Siinä vaiheessa Repa meinasi luovuttaa mutta Saken kanssa saatiin ylipuhuttua. Eikun kävelemään, hitto soikoon. Toisia kannustaen taistelimme ylös ja kirosanat lenteli. Lopulta saavuttiin ylös, mulla oli paita ihan märkänä ja Repa onnistui jotenkin nyrjäyttään nilkkansa. Sakke oli kovakuntoisin ja se jaksoi vielä heittää huultakin kuntosalin kassan pimun kanssa. Tätä on muisteltu vielä vuosien päästä.
Täyty olla hurmaava pimu :shock: :wink: Kovin mitä oon tenhy jonkun pimun takia oli suudella sen kans kun se halusi treenata sen poikaystävää varten. Tuntitolkulla joka päivä vaan pussailtiin. Se elää nyksyisin sen miehen kans ja musta tuli lesbo :lol:

Kissimmee Kid
Viestit: 281
Liittynyt: To 14.02.2008 13:55

Viesti Kirjoittaja Kissimmee Kid » To 11.02.2010 11:18

Googlemapsin uusi sightseeing- toiminto toi maailman jälleen lähemmäksi ihmistä. Eipä tartte maailman turuilla rampata kun maisemat näkee kotikoneelta. Appelsiini sängyntolppaan ja juomasekoitus kouraan niin kyllä se etelänmatkasta käy.
Itse kerkesin jo käymään Montanan taistelutantereella (pääteiltä ei juuri itse tanner näy mutta pari tienvarsi tiipiitä kumminkin ja jos viitsii vain kameraa seurata niin voi käydä katsomassa kuinka reservaateissa pärjätään (?)), OK corralissa Tombstonessa ja varsinkin Billy the Kidin hauta ympäristöineen oli hyvin ihailtavissa tieltä käsin. Jonakin päivänä voimme vissiin poiketa tieltä ja painua suoraan pusikkoon katsomaan kuinka kukkaset kasvaa.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » To 11.02.2010 15:53

Aaakkkk!!!

Mikä on semmonen osote jossa on kadut täynnä inkkareit? Mieluiten kyl housut jalas...

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Haukka » Su 21.03.2010 14:11

Kovin liikuntasuoritus ikinä oli vissiin alkuperäinen aihe tässä osiossa. Se on minulla etunojapunnerrus maasta suorin käsin ja rinta maahan osuen 84 kertaa minuutissa. Tällä voitin vedonlyönnin, enpä juuri muuta. Vinopenkkipunnerrus 130 kiloa katkenneella hauiksella on myös kohtuullinen. Tosin se osoittaa sen, ettei punnerruksissa hauiksia tarvita.
Haukka

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 22.03.2010 14:18

Haukka kirjoitti:Kovin liikuntasuoritus ikinä oli vissiin alkuperäinen aihe tässä osiossa. Se on minulla etunojapunnerrus maasta suorin käsin ja rinta maahan osuen 84 kertaa minuutissa. Tällä voitin vedonlyönnin, enpä juuri muuta. Vinopenkkipunnerrus 130 kiloa katkenneella hauiksella on myös kohtuullinen. Tosin se osoittaa sen, ettei punnerruksissa hauiksia tarvita.
Mitä sie tolla katkenneel hauiksel sit voitit ?

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 22.03.2010 14:49

Hauislihas repeytyi käsivarren luusta irti onnettomuudessa, joka johtui omasta yltiöpäisestä sekoilusta. Se korjattiin myöhemmin, joskin käsi jäi hieman toista heikommaksi.
Erään varuskunnan mestariksi itseään mainostava solttu leuhki etunojapunnerruksillaan, joten päätin ottaa haasteen vastaan. Hänen toistomääräkseen jäi muistaakseni 77, joten sain hellätä vauhtia lopussa. Nopeuteen koko kilpailu perustui, ei niinkään voimaan ja kestävyyteen. Eikä palkintorahakaan ollut vallan suuri, taisi olla sata markkaa. (2000-luvun alussa tämä tapahtui, eikä liittynyt hauiksen alajänteen katkeamiseen millään lailla.)
Haukka

Vastaa Viestiin