Armeija ja tasa-arvo

Kaikki muut aiheet
Vastaa Viestiin
mosse

Viesti Kirjoittaja mosse » Su 12.04.2009 22:15

Aha, tuo sinun vastauksesi kertoneekin asiasta jo aika paljon...

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Ma 13.04.2009 10:16

Chrystaltail kirjoitti:
Simo Hankaniemi kirjoitti:kahden islamilaisen maan välissä olisi pieni kristillis-maallinen valtio koskemattomana.
Nyt olen himppu ulalla...

Siis eihän meidänkään alkuperäinen usko ole kristinusko.... Samalla tavoin suomalaisten muinaisuskomukset on jo raiskattu kristinuskolla kuin inkkareiden yms. yritetty (ja osin onnistuttu)... Täällä se vaan jostain syystä onnistui liian hyvin... Mulle Suomen "alkuperäisyyteen" ei kristinusko kuulu.

Ja muista maista vrt. heimot, onhan meillä omat alueelliset heimot kuten inkkareilla; pohjalaiset, karjalaiset jne... ei tarvi mennä muille maille asti niitä etsimään.
Eipä ole kukaan väittänytkään kristinuskoa Suomen alkuperäisuskonnoksi. Tällä hetkellä ja nähtävänä olevassa tulevaisuudessa suomalaisten enemmistö kuitenkin pitää itseään kristittyinä, mitä he sillä sitten tarkoittavatkaan.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 13.04.2009 14:21

Simo Hankaniemi kirjoitti:
Chrystaltail kirjoitti:
Simo Hankaniemi kirjoitti:kahden islamilaisen maan välissä olisi pieni kristillis-maallinen valtio koskemattomana.
Nyt olen himppu ulalla...

Siis eihän meidänkään alkuperäinen usko ole kristinusko.... Samalla tavoin suomalaisten muinaisuskomukset on jo raiskattu kristinuskolla kuin inkkareiden yms. yritetty (ja osin onnistuttu)... Täällä se vaan jostain syystä onnistui liian hyvin... Mulle Suomen "alkuperäisyyteen" ei kristinusko kuulu.

Ja muista maista vrt. heimot, onhan meillä omat alueelliset heimot kuten inkkareilla; pohjalaiset, karjalaiset jne... ei tarvi mennä muille maille asti niitä etsimään.
Eipä ole kukaan väittänytkään kristinuskoa Suomen alkuperäisuskonnoksi. Tällä hetkellä ja nähtävänä olevassa tulevaisuudessa suomalaisten enemmistö kuitenkin pitää itseään kristittyinä, mitä he sillä sitten tarkoittavatkaan.
Ehkä nyt kun ihmisten hengen säilyminen ei meillä ole enää riippuvaista uskonnosta niin yhä useampi eroaa kirkosta (se on ollut aika suosittua viime aikoina). Meillä 3 neljästä on eronnut kirkosta. Ihmiset havahtuu huomaamaan että saa itse päättää asioistaan, kuten uskostaan tai uskomattomuudestaan. Tosin on vielä kiihkouskovaisiakin, jotka hylkäävät sukulaisiaan ties mistä syystä kun he eivät täytä uskonnollisen yhteisön vaatimuksia.

Netissä on jotain suomalaisen "muinaisuskon" elvytys "ryhmiä". Lieneekö tietoa kuitenkin niin vähän että joutuvat lainaamaan naapureilta.

Tietääkö joku usan inkkarikirkoista?

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 13.04.2009 14:22

mosse kirjoitti:Aha, tuo sinun vastauksesi kertoneekin asiasta jo aika paljon...
Hyvä että jollekin kertoo, mulle mun vastaukset tai kysymykset ei yleensä kerro tuon taivaallista

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » Ma 13.04.2009 15:52

Mistä muistuikin mieleeni hulvaton The fast Show video vuosien takaa... toivottavasti kaikkien huumori ja itsetunto venyy...
http://www.youtube.com/watch?v=MMb8Csll9Ws

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » Ma 13.04.2009 15:57

Katohan, siel oli opetusvideo miehillekkin :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=5Ivsb79-h90

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 13.04.2009 17:49

Frank kirjoitti:Mistä muistuikin mieleeni hulvaton The fast Show video vuosien takaa... toivottavasti kaikkien huumori ja itsetunto venyy...
Hei Frank, sähän oletkin sitten jo tavannut osan mun sivupersoonista, esiintyivät videolla :lol:

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 13.04.2009 17:57

Frank kirjoitti:Katohan, siel oli opetusvideo miehillekkin :D :D
Turha toivo, miehet on ja jää Auts-tasolle :roll: :?




... Jotku ei sit vissiin kuuntele Arto Paasilinnaa tai Kalle Isokalliota :wink: ...

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » Ma 13.04.2009 18:01

Chrystaltail kirjoitti:
Frank kirjoitti:Mistä muistuikin mieleeni hulvaton The fast Show video vuosien takaa... toivottavasti kaikkien huumori ja itsetunto venyy...
Hei Frank, sähän oletkin sitten jo tavannut osan mun sivupersoonista, esiintyivät videolla :lol:
Joo eiköhän tällä palstalla oo jo tavattu ne kaikki ainakin kertaalleen ;).

Kissimmee Kid
Viestit: 281
Liittynyt: To 14.02.2008 13:55

Viesti Kirjoittaja Kissimmee Kid » Ti 14.04.2009 10:45

mooses kirjoitti:
Kissimmee Kid kirjoitti:Vastataan nyt ettei vaan sivariksi luulla. Las Vekaras ja viestikomppania. Sissiradiomies ja ohi oli 330pv back in eighties..
Tarkennatko?
Siis SISSIRADISTI vai viestikomppanian kautta sissikomppaniaan?
Sissiradistithan tuohon aikaan ainakin tulivat suoraan sissikoosta.
Jos siirryit jostain syystä VK:hon niin havuhan varmaan pysyi hihassasi?
Siihen aikaan radistit koulutettiin alusta loppuun viestikomppaniassa. Kuulemma pari vuotta myöhemmin homma siirrettiin sissikomppaniaan. Mitään havuja (perkele) ei siis ollut vaan kuljettiin kuninkaallisen viestin väreissä.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ti 14.04.2009 11:38

Kissimmee Kid kirjoitti:... havuja (perkele) ...
:lol: :lol: 8)

mooses
Viestit: 83
Liittynyt: Ti 03.04.2007 11:53
Paikkakunta: Northern Mystery

Viesti Kirjoittaja mooses » Ti 14.04.2009 18:26

Juu, myöhemmin Siradit koulittiin suoraan sissikoossa. Havuineen päivineen.
Osallistuin minäkin siihen titaustestiin mut piti titata "vähän väärin" niin ei saanut sitä venttiseiskaa riesakseen... :mrgreen:

Kissimmee Kid
Viestit: 281
Liittynyt: To 14.02.2008 13:55

Viesti Kirjoittaja Kissimmee Kid » Ke 15.04.2009 10:28

mooses kirjoitti:Juu, myöhemmin Siradit koulittiin suoraan sissikoossa. Havuineen päivineen.
Osallistuin minäkin siihen titaustestiin mut piti titata "vähän väärin" niin ei saanut sitä venttiseiskaa riesakseen... :mrgreen:
Olit aika viisas kun vastasit väärin. Meikäläisellä ei kellot soineet ennenkuin peli oli jo pelattu. Kaikki oikein ja kolme extra kuukautta tuli lisää. Mutta jokaisella on oikeus olla "sakö" kerran elämässään...

Vastaa Viestiin