ITSENÄISYYSPÄIVÄ!

Kaikki muut aiheet
Vastaa Viestiin
Charlie
Viestit: 782
Liittynyt: Pe 02.09.2005 19:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Charlie » La 26.12.2009 18:20

Mutta oli Muhammed kuitenkin kova jätkä, vaimojakin oli 25, lisäksi jalkavaimot ja orjat. Nuorin oli 6 vuotias, mutta avioliitto pantiin käytäntöön kuitenkin vasta kun hän oli 9-vuotias, eli hieman ennen ekoja menkkoja. Kuulostaa erittäinkin samalta kuin muutama inkkaripäällikkö...
Hoka Hey!
mika at equstom.fi

Wequashim
Viestit: 463
Liittynyt: Ke 07.03.2007 20:49

Viesti Kirjoittaja Wequashim » La 26.12.2009 18:48

Kyllä Muhammed kuuluu ihmiskunnan merkitävimpien henkilöiden joukkoon. Tarkastelee vaikka hänen luomansa uskonnon kannattajien lukumäärää nykypäivänä.
Muistaakseni joku M:n vaimo oli tätä 15 vuotta vanhempi. Eli eivät puma-naiset ole mikään nykypäivän ilmiö.

Wequashim
Viestit: 463
Liittynyt: Ke 07.03.2007 20:49

Viesti Kirjoittaja Wequashim » La 26.12.2009 19:16

Yasmeen kirjoitti: Jos se, että mainitsen olevani muslimi, on "oman uskonnon tuputusta" viittaa siihen että mitään uskontoja täällä ei suvaita.
Ei tämä käsittääkseni mikään fanaattisten ateistien keskustelukerho ole. Itse en vielä ole havainnut täällä minkään aate- t. uskontosuuntauksen häiritsevää tuputusta. Makuasioista voi aina kiistellä.

Wequashim
Viestit: 463
Liittynyt: Ke 07.03.2007 20:49

Viesti Kirjoittaja Wequashim » La 26.12.2009 19:35

Yasmeen kirjoitti:Naisten ympäileikkaukset eivät kuulu millään tavalla islamiin: niitä harrastivat jo faaraot kauan ennen islamia,myös sen jälkeen kristityt ja juutalaiset itä-Afrikassa
Naisten ympärileikkausta on harjoitettu myös Saharan eteläpuolisessa Afrikassa ilman, että Islamilla olisi ollut siinä mitään tekemistä.
Muistaakseni on väitetty, että Pohjois-Carolinen alueella asustavien machapunga-intiaanien keskuudessa olisi ko. tapaa harjoitettu.
Kivitystuomiot tulivat islamilaiseen kulttuuriin juutalaisuuden kautta. kuten myös huivinkäyttö. Uskonnolliset juutalaiset naiset käyttävät huivia nykyäänkin.
Taisi eräs puuseppä sanoa, että kuka heittää kiven.
Sarjakuvapommitukset liitän tanskalaisten pilapiirroksiin (niinkö?). Islamissa profeetan, kenen tahansa pofeetan loukkaaminen on anteeksiantamaton rikos. Islamin profeettoja eivät olleen vain Muhammed, vaan myös Aatami, Aaron, Aabraham, Mooses, Jeesus jne.
Ei istu kovin hyvin nykypäivän länsimaiseen sananvapaus käytäntöön.

Wequashim
Viestit: 463
Liittynyt: Ke 07.03.2007 20:49

Viesti Kirjoittaja Wequashim » La 26.12.2009 19:56

Simo Hankaniemi kirjoitti:Väkivallattomuus ei kuulu intiaanikulttuuriin. Geronimon mukaan sota on pyhä ja juhlallinen ilmiö.
Gnadenhuttenin intiaanit eivät olleet näitä geronimolaisia. Mingojen Tah-gah-jute eli John Logan piti jonkinlaista rauhanpolitiikkaa ainakin valkoisten suhteen siihen saakka, kunnes väkivalta iski omaan pesään. Vaikka pasifisteja ei ollut, väkivaltaan suhtautuminen vaihteli yksilöistä riippuen. Niin intiaanien, kuin muidenkin kansojen parissa.

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » La 26.12.2009 20:52

Yasmeen kirjoitti:Kivitystuomiot tulivat islamilaiseen kulttuuriin juutalaisuuden kautta.
Pahus, en ehtinyt kirjan viimeiselle sivulle. Juutalaiset siis olivat syyllisiä eikä hovimestari...

Minun puolestani yleisellä osastolla voi mainostaa islamilaisuutta miten paljon vain haluaa, mutta kun aiheen on kerran ottanut esille on syytä samalla varautua kommentteihin.

Henkilökohtaisesti en ole myöskään pätkääkään kiinnostunut vetääkö joku muhamed, ahmed, tai yussuf joulukinkun väärään kurkkuun "loukkauksistani".

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Su 27.12.2009 11:26

Tyttöjen sukuelinten silpominen kuuluu islamiin, jos sitä esiintyy varsin yleisesti islamilaisissa maissa Itä-Afrikasta Indonesiaan, eikä islam ole sitä koskaan vastustanut. Kuka imaami, mulla tai mufti on koskaan antanut yhtään pimpslooran silpomisen vastaista fatwaa, eli uskonnollista määräystä? Se että silpominen on alkanut Egyptissä jo yli 2 000 vuotta sitten ei merkitse tässä yhteydessä mitään. Yhtä hyvin voitaisiin sanoa, ettei kynttilöiden polttaminen kuulu kristinuskoon, koska tapa on vuosituhansia kristinuskoa vanhempi.

T. Juivanen
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 01.08.2007 11:50

Viesti Kirjoittaja T. Juivanen » Su 27.12.2009 22:03

:lol:
Viimeksi muokannut T. Juivanen, Ma 11.10.2010 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Ma 28.12.2009 11:41

Kynttilöiden ohella papistokaan ei kuulu kristinuskoon, mutta silti se vaan kuuluu.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 28.12.2009 15:19

Mhhhh... Ja kaikki muut saa keskustella nyt uskonnosta paitsi Yasmeen

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » Ma 28.12.2009 15:59

shamaani kirjoitti: selvää on että tämä ei ole uskonnollinen foorumi, vielä vähemmän islamistinen. Silti olet ensimmäisestä viestistä asti tuonut julki olevasi muslimi, ja miten islam sitä ja muslimit tätä. Oma valintasi, mutta silloin tulet saamaan ainakin minulta lisää tuollaista "soopaa". Sama koskee muitakin hihhulointeja oli kyseessä sitten mikä tahansa uskonto.
Oliko tämä se chrystaltailin kielto?

Jos ei ollut, niin mikä oli?

Jos pää ei kestä sitä että vastataan tai kommentoidaan aikaisempiin keskusteluihin, niin eikö silloin kannata pysytellä foorumeilla joissa itse on ainoa keskustelija, edellyttäen tietysti että ei itsekkään ota kantaa omiin keskusteluihinsa, jolloin mitään keskustelua ei itse asiassa synnykkään.

Oikeastaan koko keskustelufoorumi ammottaisi tyhjiä viestejä, mutta ehkä niitä olisi sitten mukavampi lukea. Kukaan ei olisi eri mieltä yhtään mistään, mahtava juttu, olisi aina itse oikeassa...

Charlie
Viestit: 782
Liittynyt: Pe 02.09.2005 19:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Charlie » Ma 28.12.2009 16:08

Chrystaltail kirjoitti:Mhhhh... Ja kaikki muut saa keskustella nyt uskonnosta paitsi Yasmeen
Toki Yasmeen saa keskustella uskonnosta tällä foorumilla, kuten muutkin. Itseasiassa hänen mielipiteitäänhän Islamin traditioista tässä kyseltiinkin, minä ainakin("...siis ihan vain minun mielestäni. Mutta edelleen ihmettelen mikä ja miksi?...)

Täällä saa esittää kärkeviä näkemyksiä puoleen jos toiseen. Mielummin perustellusti, tai edes hauskasti.
Hoka Hey!
mika at equstom.fi

Charlie
Viestit: 782
Liittynyt: Pe 02.09.2005 19:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Charlie » Ma 28.12.2009 17:36

Minusta olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla näiden suomimuslimikäännynnäisnaisten perusteluja. Paitsi että "se oli niin komea" ja "sillä oli kivat perhearvot". Minun näet on vaikea ymmärtää edes suomalaiskristittyä, saati -muslimia. Toki jokainen saa löytää onnensa mistä haluaa, mutta olisi kiva joskus kuulla hieman perusteita...
Hoka Hey!
mika at equstom.fi

mahpiya
Viestit: 592
Liittynyt: Ke 07.03.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja mahpiya » Ma 28.12.2009 22:10

Täällähän paukkuu aina kun tänne palaa. Asiaan..kärkevillä näkemyksillä on täällä ollut aina sijaa..niillä saa vastauksia jos niitä esittää. On toki eri asia saako sitä mitä itse tilaa, erilaisia näkemyksiä luonnollisestikin riittää ja sitä mukaa vastauksia. Täällä on myöskin usein käytöstavat hakusessa, vaikka olisikin oppineita keskuudessa. Tästä asiasta ei tietenkään kannata parkua, kukaan ei pakota keskustelemaan täällä. Joten saitilla saitin tapaan tahi pois. Todellista asiantuntemustakin täällä riittää jos sattuu kiinnostamaan, lopuillakin ainakin sen verran että voi suositella jotain hyvää kirjaa jos aikaa riittää.

Chrystaltail

Viesti Kirjoittaja Chrystaltail » Ma 28.12.2009 23:51

shamaani kirjoitti:
Oliko tämä se chrystaltailin kielto?

Jos ei ollut, niin mikä oli?
Hä? Hm? Saanks mäki kieltää jtn :D :P

Vastaa Viestiin