Musiikkia netistä

Tanssiin liittyvä keskustelu
Vastaa Viestiin
Vieras

Musiikkia netistä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La 28.03.2009 21:40

Kertokaahan ystävät hyvät, miten ostaa musiikkia netistä?

Mikä sivu on sellainen, että sen kautta on ostaminen turvallista?

Miten se tapahtuu, miten maksetaan ym. ym. neuvoja kaipailen.

Tulee turhan kalliiksi ostaa kokonainen cd yhden tanssin vuoksi...

Apuja kaivataan, näin kun säästöliekillä yritetään harrastusta jatkaa[/i]

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 29.03.2009 00:19

Riippuu tietysti siitäkin, millä koneella olet liikkeellä, mutta mä käytän aina iTunesia. Se on turvallista, ja maksaminen tapahtuu Visalla. Ostaa voi vaikka vain yhden kappaleen tai koko levyn.
ani

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 29.03.2009 06:40

Hyvä kuitenkin muistaa että lähes kaikkien nettilataamoitten musiikki on tarkoitettu omaan käyttöön, ei julkiseen esittämiseen.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 29.03.2009 09:55

Hei!
Jos sulla on luottokortti:
musiikkilataamo piste hs piste fi
musakauppa piste aina piste fi
netanttila piste com

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 29.03.2009 12:14

Voit ottaa yhteyttä vaikka SCT:n jäsensihteeriin, niin saat lisätietoa ostamisesta ja laillisuudesta ym.
-kipa-

kulkija

videot sivuilla

Viesti Kirjoittaja kulkija » Su 29.03.2009 12:17

Kun tuli gramexista ym. puhetta. Saako nettisivuille laittaa omia videoita, joissa soi musiikki ilman gramex tai teostomaksua. Tai facebookkiin. Entä kun sivuilla on tanssilinkki ja se menee johonki youtube tms. videolle. Tarviiko tällaasesta välittää noiden oikeuksien suhteen.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma 30.03.2009 09:44

Ahrapalon Arilta kannattaisi kysellä noista tekijänoikeus koukeroista. Hän on muistaakseni joskus pitänyt koulutustakin asian tiimoilta ja on käsittääkseni hyvin perillä teosto ja gramex -asioista.

Musicholic

Viesti Kirjoittaja Musicholic » Ma 30.03.2009 10:40

Ei levyjä kannata enään ostaa, kun kirjastosta saa ilmaiseksi lainata. Toki ei siellä tietysti kaikkia levyjä ole eikä tule. Valikoima on silti tosi suuri ja kannattaa laajentaa musiikkimakua, sillä hyvää musiikkia maailmalla riittää.
Itse olen lainannut n. 900 levyä ja musiikkia on koneella n. 18.000 kpl. Kuuntelemista riittää ja musiikki on sellaista mistä itse pitää. Radioista kun tulee sitä jonninjoutavaa samaa renkutusta päivät pitkät. iTunesilla on myös ulkolaisia radioasemia, josta kyllä tulee musiikkia joka makuun ja sieltä sitä voi nauhoittaa kun käyttää olemassa olevaa tekniikkaa avuksi.

Vastaa Viestiin