Löytyykö Suomesta kantririvitanssiohjaajia?

Tanssiin liittyvä keskustelu
Vieras

Löytyykö Suomesta kantririvitanssiohjaajia?

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 12.02.2006 21:41

Löytyykö Suomesta yhtään rivitanssiohjaajaa, joka opettaisi pelkkään kantriin tehtyjä tansseja vai opettavatko kaikki ohjaajat nykyisin suurimmaksi osaksi muuhun kuin kantriin tehtyjä tansseja?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su 12.02.2006 22:02

Riippuu kysynnästä. Jos minulle tulee ryhmä, joka haluaa tanssia vain kantrimusiikkiin (ei siis Scooter Leetakaan, jos ei haluta), niin käytän vain kantrimusiikkia.
Jos ryhmä haluaa monipuolisempaa musiikkia, niin sekin käy.
Jos on kysyntää pelkälle kantrimusiikille, niin no problem :D

A-J
Viestit: 53
Liittynyt: La 03.09.2005 15:56

Viesti Kirjoittaja A-J » Su 12.02.2006 22:10

Huhujen mukaan löytyy ihan puritaanejakin. Itse opetan mieluiten kantriin ja sitä onkin enin osa opetuksesta. Välillä sitten mennään pitkin lepikoita muunkin musiikin tahdissa, kunnes palataan taas niille takametsien hiekkateille eli kantrimusiikin pariin.

Aihetta on käsitelty myös rivitanssi.net -> Just For Fun -> musiikki

Georg
Viestit: 33
Liittynyt: La 03.09.2005 19:44
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja Georg » Ma 13.02.2006 00:08

Minä taas opetan ihan mitä vaan, mutta itse tykkään eniten country-musiikkiin tehdystä tansseista. Ohjaajana mielestäni olen siinä hyvässä asemassa että voin aika pitkälti valita itse mitä opetan. Mutta yritän myös muistaa että meidän tanssioissa on niitä jotka eivät pidä country-musiikista kuten myöskin niitä jotka eivät pidä "funkyhapatuksesta". Yritän tasapainoitella näiden kaikkien kanssa, ja nautin siitä!

Jo
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:53

Re: Löytyykö Suomesta kantririvitanssiohjaajia?

Viesti Kirjoittaja Jo » Ma 13.02.2006 19:42

Anonymous kirjoitti:Löytyykö Suomesta yhtään rivitanssiohjaajaa, joka opettaisi pelkkään kantriin tehtyjä tansseja vai opettavatko kaikki ohjaajat nykyisin suurimmaksi osaksi muuhun kuin kantriin tehtyjä tansseja?

Löytyypä useitakin, ainakin Ari S. Helsingissä, Kotkassa Harri ja muitakin sekä minä Turussa :)

kantrimimmi
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 05.09.2005 01:16
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja kantrimimmi » To 16.02.2006 15:10

A-J kirjoitti:Huhujen mukaan löytyy ihan puritaanejakin. Itse opetan mieluiten kantriin ja sitä onkin enin osa opetuksesta. Välillä sitten mennään pitkin lepikoita muunkin musiikin tahdissa, kunnes palataan taas niille takametsien hiekkateille eli kantrimusiikin pariin.

Aihetta on käsitelty myös rivitanssi.net -> Just For Fun -> musiikki
Jep, huhu pitää paikkans :lol:
"It's alright to be a redneck"
Alan Jackson

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » To 02.03.2006 01:09

Löytyyhän meitä pelkkään countryn tahtiin opettaviakin. Meidän kaikki ohjaajat tekevät niin :D
Tosin nuorille on joskus ollut Rednexiä ja Scooter Leeltä on jotain myös. Kuten Splish splash ja Dizzy.
Mut voin sanoa, että 99% sitä alkuperäistä :D

Päivi MLC

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » To 02.03.2006 09:37

Eikö Scooter Leen musiikki olekkaan countryä :roll: . Minä olen aina luullut, että on :oops: :oops:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » To 02.03.2006 10:39

Mulle se on ainakin ihan yhtä lailla kantria kuin vaikkapa Alan Jackson tai Toby Keith.

Jo
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:53

Viesti Kirjoittaja Jo » To 02.03.2006 18:22

Vieras kirjoitti:Eikö Scooter Leen musiikki olekkaan countryä :roll: .
Scooter Leellä on sekä kantribiisejä että ei-kantribiisejä. Vanhemmilla levyillä enemmän kantriin päin ja uudemmilla levyillä hyvinkin kaukana siitä. Aina ei ole helppoa määritellä, mikä on kantria ja mikä ei (ja eri ihmisten mielipiteissä on siinäkin erilaiset rajat, toisilla tiukemmat kuin toisilla). Samoista biiseistä voidaan myös tehdä sekä kantri- että ei-kantriversioita.

highwaywoman
Viestit: 153
Liittynyt: La 03.09.2005 18:22
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja highwaywoman » Ke 21.06.2006 18:21

Yleensähän sellainen musa, jossa on esim. viulut, steel-kitara, huuliharppu ja akustinen kitara, luokitellaan countryksi...ainakin itse niin miellän.

Sähkökitarat, piano, rumpusetit eivät minusta ole traditionaalisen kantrin tunnusmerkkejä.

Eli mitä pelkistetympi, sitä kantrimpi, jne... :wink:
"And I can sing all them songs about Texas..."

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke 21.06.2006 19:07

Niin...kuka osaa määritellä, mitä countrymusiikki on?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » La 24.06.2006 11:58

Aika moni kuitenkin tietää, mikä EI ole kantria.

Esim: se ihme huumevingutus jota usein rivitanssipippaloissa kuulee, EI ole kantria.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » La 24.06.2006 14:22

http://en.wikipedia.org/wiki/Country_music

Mikä ihmeen huumevingutus???????????????

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » La 24.06.2006 17:28

Tuon minäkin ehdottomasti haluan tietää....huumevingutus?????

Vastaa Viestiin