Todella helpot tanssit?

Tanssiin liittyvä keskustelu
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma 17.09.2007 10:00

Miten jotku jaksaa aina vaan samoja ikivanhoja tansseja opettaa kaudesta toiseen. Löytyy kait niitä uudempiaki aloittelijoille. Tämä oli vain ihmetysviesti :shock:

Trampas
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 20.11.2006 17:30
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Trampas » Ma 17.09.2007 12:02

Ha haa! :D Eiköhän se kaikkeista helpoin tanssi ole tuo:

"HAWAIIAN COWBOY BOOGIE AEROBICS
Choreographed by: (unknown)
Music: Dwight Yoakam: Suspicious Minds
Counts: 28
Type: 4 wall line dance - Beginner

This dance is done mainly with your hands.
"

Muistan loppuikäni, kun olen aina tykännyt hirveästi Suspicious Mindista ja menin vielä kaikkien niiden ihmisten edessä ruinaamaan ohjaajalta, josko siihen olisi lakanaa olemassa? No, seuraavaksi sitten opeteltiin se, tietysti.

Hiljaa mielessäni totesin sitten: "Yes, there still be real countryboys." :oops:

Sittemmin olen koittanut hillitä uteliaisuuttani.
mies, koni ja tähti

Suvi
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 10.01.2006 21:01

Viesti Kirjoittaja Suvi » Ma 17.09.2007 15:19

Olen tehnyt jonkin verran juuri näitä "tavallisen kansan" opetuskeikkoja ja vakiotanssini siellä ovat Strut, Cut A Rug ja Victory Shout!. Näihin löytää helposti musiikin ihan mistä tyylistä vaan.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma 17.09.2007 16:16

Mutta miten jaksaa vuodesta toiseen, ryhmästä toiseen opettaa noita samoja? Ja uudetkin tanssit sopii hyvin "tavallisen kansan" opetuksiin :lol:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 06:21

Suurin osa "vanhoista" klassikkotansseista on niin hyvin tehty koreografiansa puolesta, että ne eivät vanhene koskaan. Musiikki saattaa vaihtua, tanssi ei muutu.

Vieras

Todella helpot tanssit

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 08:33

Jostain kumman syystä juuri nuo vuodesta toiseen opetuksessa olevat tanssit ovat niitä klassikkoja, joita tanssitaan kaikkialla. Voit olla melko varma, että jos osaat Strutin, Cut A Rugin, Tush Pushin, Slapparin, Cruisinin jne, niin saat tanssia kotipaikkakuntasi ulkopuolellakin järjestettävissä tilaisuuksissa näitä tansseja. Uusien kanssa näin ei aina ole, valitettavasti :( . Onneksi useat ohjaajat jaksavat veivata näitä aina uusien tulokkaiden kanssa, jotta meillä kaikilla olisi edes muutama yhteinenkin tanssi :D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 11:29

Olen kulkenut pitkin Suomen maata eri tanssitapahtumissa vuosia. Kyllä löytyy yhteisiä tansseja paljon uusimmistakin tansseista. Tottakai pitää näitä klassikoita ylläpitää mutta jos ei ikinä muuta opeta, niin miten jaksaa ohjaajana olla. Ohjaajien kannattaa olla ajan tasalla ja käydä enmmän eri yhdistysten ym. sivuilla tai Sct:n sivuilla ja napata sieltä uusia, yhteisiä tansseja.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 12:04

Siinä se ohjaajan taito punnitaakin, että osaa olla vuodesta toiseen innostunut ohjatessaan ikivihreitä tansseja uusille tanssijoille, koska heille kaikki tanssit ovat uusia. Vanhoissa on myös se hyvä puoli, että niistä useita voi tanssia myös live bändien mukana, kun eivät ole niin loppuun asti fiilattuja johonkin tiettyyn biisiin. Siis ei tuomita niitä, jotka näitä vanhoja veivaa. Ne on ihan mukavia tansseja meikäläisellekin, joka on tanssinut ko. tansseja jo lähemmäs kymmenen vuotta niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Eikä koskaan oo vielä tuntunut, että en enää jaksaisi näitä.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 12:10

Siellähän se Trickle Trickle tanssikin on SCT:n perustanssilistalla eli siitä vaan opettelemaan, jos et vielä osaa. On muuten ihan kiva tanssi!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 15:27

Ei tuomita, ei siitä ole kyse. Vaan, että miten jaksaa vuodesta toiseen :) Nostan hattua niille, jotka näin jaksavat kyllästymättä :)

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 21:39

Eikö kukaan muistanut Alfieta. Iloinen, hyväntuulinen ja voi tanssia myös kahdelle seinälle.
Kyllä perustanssilistoilta voisi vuosittain vaihtaa pari tanssia uudempiin. Siellä on muutama tosi tylsä. Klassikoissa voisi tehdä saman tai lisätä sinne jokunen uusi. Ei kaikissa vanhoissa suosituissa tansseissa ole askellukset parhaasta päästä, mutta kun ei ole aikanaan paremmasta tiennyt. Jotkut tanssintekijät ovat aina tehneet sujuvia ja laadukkaita tansseja, jotkut taas väkisin väännettyjä.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 18.09.2007 22:12

Alfie on kyllä hauska uudempi tanssi ja sitä tanssitaan ympäri Suomen maan.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke 19.09.2007 06:43

Trickle Trickle oli mulle outo, ihan kivalta tuntui. Kiitos!
En tykännyt alkuperäisestä musiikista. Laitoin siihen irkkumusiikin Michael Flatley - Celtic Kittens. Sopii kuitenkin vasta kun osaa askeleet, on senverran nopea. Tein aloitusboksin kahteen kertaan tagissä takaseinälle.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke 19.09.2007 14:18

Anita McNabin tekemä tansii Rockin ' on mun mielestä helpoimmasta päästä, vaikka se on merkitty beginner / intermediate. Olen opettanut sitä lapsille kahdessa osassa, 16 iskua ensin ja sitten maisteltiin musiikkia.
Sopii myös irlantilaiseen musiikkiin.

Tällaisen lakanan löysin:
www piste theoutlaws piste dk kenoviiva Images kenoviiva Dancesteps kenoviiva Rockin.pdf

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke 19.09.2007 15:14

First Cha. Kiva ja todella helppo.

Vastaa Viestiin